Pentru prima oară, copiii stau mai puțin în fața televizorului decât online

de: Alexandru Puiu
27 01. 2016

După câteva decenii în care televizorul a fost sursa preferată de divertisment, cei mai mulți dintre noi se pare că se orientează către online când vine vorba de filme, muzică sau seriale.

În urmă cu aproximativ 10 – 15 ani, navigarea prin zeci sau sute de programe TV era o sursă inestimabilă de entuziasm. Foarte mulți se bucurau să vadă în acest mod un buletin de știri, un film sau câteva clipuri muzicale. Accesul la internet de mare viteză se pare însă că ne-a influențat foarte mult modul în care căutăm conținut video care să ne amuze, să ne informeze sau să ne relaxeze.

Deși este foarte probabil să fi observat și la voi această schimbare de preferințe în materie de divertisment, un studiu recent publicat de BBC asociază niște valori foarte precise tranziției de la TV la online. Sutele de programe se pare că nu mai sunt suficiente mai ales pentru copiii care se obișnuiesc cu tehnologia avansată de vârste foarte fragede. Aceștia din urmă preferă să stea pe internet decât să piardă timpul în fața unui televizor.

Conform studiului realizat de Childwise, o companie care a monitorizat comportamentul copiilor și adolescenților încă de la mijlocul anilor ’90, migrarea spre online este mai evidentă ca niciodată. Media de timp petrecută în fața unui smartphone, tabletă sau PC pe internet a ajuns la aproximativ trei ore pentru copii cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani. Aceiași copii acum petrec o medie de doar 2,1 ore pe zi în fața TV-ului. Cu aproximativ 15 ani în urmă vorbeam de o medie de trei ore în fața televizorului. Adolescenții între 15 și 16 ani petrec și mai puțin timp la TV, 75% dintre ei preferând să urmărească filme și seriale online folosind servicii on-demand.

Concluzia nu este nici pe departe că TV-ul va dispărea, dar modul în care îl vom folosi se va schimba cu siguranță în anii ce urmează.